Cum a decazut brand-ul Nokia

Nokia a fost brand-ul care in anii 90’ era lider pe piata comunicatiilor mobile. Acest statut l-a ocupat ani la randul, fapt care a facut ca Nokia sa fie un nume cunoscut la nivel international.

Este aproape imposibil ca o persoana adulta din ziua de azi sa nu fi auzit de suprematia Nokia. Prin modelele de telefoane mobile lansate pe piata, compania finlandeza a reusit sa stabileasca standarde calitative din ce in ce mai inalte, fapt care le-a oferit statutul de lider ani la randul celor de la Nokia.

Cateva date semnificative despre ceea ce a insemnat Nokia

Pentru piata comunicatiilor mobile, Nokia a fost un deschizator de drum.

Cateva dintre cele mai importante momente bifate de catre aceasta companie, momente care au ramas in istoria comunicatiilor mobile sunt:

  • In anul 1985 Nokia a inceput lansarea de telefoane mobile. Primul telefon mobil lansat de catre aceasta companie era destinat pentru autovehicule. Acesta purta numele de Mobira Talkman, si putea fi utilizat atat pentru apeluri nationale cat si pentru apeluri internationale
  • Doi ani mai tarziu a fost lansat modelul Nokia Cityman. Acesata a fost primul model de telefon mobil realizat de catre aceasta companie care se adresa populatiei. Cantarea in jur de 800 grame. Era dotat cu o antena si oferea posibilitatea de a efectua apeluri nationale si internationale. Acest model de telefon mobil a devenit extrem de popular din momentul in care a fost utilizat de catre Mihail Gorbaciov
  • In anul 1992 este lansat modelul Nokia 1011, prilej cu care Nokia Mobile Phone trece pe terminalele companiei
  • In anul 1994 este lansat modelul Nokia 2100, model care a adus pe piata internationala celebrul ringtone. Acest ringtone este atat de cunoscut incat si in momentul de fata este unul dintre cele mai cunoscute ringtone-uri din lume
  • In anul 1996 Nokia lanseaza primul telefon mobil inteligent din lume accesibil populatiei. Acest smartphone poarta numele de Nokia 9000 Communicator si putea fi conectat la internet sau putea fi utilizat ca si telefon sau fax
  • In anul 1997 Nokia da o noua lovitura din punct de vedere financiar prin lasarea primului model de telefon mobil care avea instalat jocul Snake. Acest joc a creat dependenta printre utilizatorii de telefoane mobile si, cu siguranta, a atras un numar mare de clienti
  • In anul 2005, Nokia da o noua lovitura din punct de vedere financiar prin lansarea modelului 1100. Acesta a fost atat de bine primit de catre populatie incat au fost vandute peste 250 milioane de astfel de modele

Motivele care au condus la caderea Nokia

Motivele care au condus la caderea Nokia

Ani la randul, Nokia a fost lider pe piata comunicatiilor mobile. Acest statut a inceput sa se schimbe in momentul in care cei care controlau compania au facut o serie de greseli.

Cateva dintre cele mai importante fiind:

  1. Nokia a incercat sa inoveze intr-un moment in care lumea nu era pregatita pentru acest lucru. Dupa succesele inregistrate ani la randul, Nokia a incercat sa inoveze pentru a putea sa le ofere fanilor noi tipuri de telefoane mobile. Aceste inovatii nu au fost bine primite de catre public. Cei de la Nokia nu se asteptau ca acest lucru sa se intample, motiv pentru care nu au fost pregatiti pentru a raspunde reticentei avute de catre populatie la inovatiile aduse modelelor de telefoane mobile
  2. Nu a avut o viziune bine definita despre modul in care va evolua tehnologia din domeniul comunicatiilor mobile, motiv pentru care nu a avut curajul sa continue lansarea de noi modele de telefoane inteligente desi Nokia a lansat primul telefon mobil inteligent din lume. A reinceput sa faca acest lucru in momentul in care era deja prea tarziu
  3. Sistemul de operare pe baza caruia au functionat modelele de telefoane mobile inteligente a facut ca smartphone-urile Nokia sa fie considerate telefoane mobile greu de utilizat, mai ales in comparatie cu sistemul de operare oferit de cei de la Apple

Concluzii

In concluzie, datorita unor decizii gresit luate din punct de vedere managerial, brand-ul Nokia a inceput sa piarda din popularitate.

Acest regres a culminat in 2013, cu iesirea companiei Nokia de pe piata producatorilor de telefoane mobile.