Cuvinte Cheie
Crearea unui site sa spunem ca nu este un proces dificil, deoarece exista foarte multe informatii si tutoriale peste tot pe internet. Totusi, problema se schimba cand vorbim de cuvinte cheie, numite si keywords.
In acest articol o sa discutam despre ce sunt cuvintele cheie, exemple de cuvinte cheie, cum se foloseste planificatorul de cuvinte cheie Google, dar si alte informatii utile.
Ce sunt cuvintele cheie
Atunci cand iti creezi un site web, blog personal, magazin online, etc, trebuie sa ai o expunere ca oamenii sa iti poata accesa site-ul.
Expunerea se poate face prin mai multe modalitati: reclama TV sau radio, reclama online (bannere), reclama in social media, reclama Google Ads.
Totusi, una din cele mai bune modalitati prin care vizitatorii pot sa-ti gaseasca site-ul este cu ajutorul motoarelor de cautare. In aceasta situatie intervine termenul de cuvinte cheie (keywords).
Cand spun vizitatori din motoarele de cautare ma refer la cele organice, naturale. Mentionez acest aspect deoarece majoritatea motoarelor de cautare au si reclame (acele anunturi care apar la inceputul sau sfarsitul paginilor).
De ce ai nevoie de cuvinte cheie cand poti sa platesti o reclama? Principalul avantaj este ca aceste cuvinte te vor ajuta la o pozitionare mai buna in motoarele de cautare, prin urmare vei avea mai multe vizite pe site-ul tau.
De asemenea, cumparand o reclama, aceasta va fi vizibila doar atata timp cat o vei plati. In schimb, un site bine optimizat SEO, care are cuvinte cheie bine alese, va fi prezent in motoarele de cautare pentru o perioada mult mai lunga de timp.
Ca sa-ti raspund la intrebarea ce sunt cuvintele cheie, o definitie scurta ar fi: cuvinte care iti reprezinta afacerea/site-ul si care au un volum mare de cautari. Adica foarte multi oameni cauta exact acele cuvinte in motoarele de cautare.
Cuvinte cheie exemple
Ca sa intelegi si mai bine ce sunt cuvintele cheie, o sa-ti dau cateva exemple. Sa spunem ca ai un blog despre retete culinare.
Inainte sa-ti dau eu cateva exemple de cuvinte cheie, gandeste-te ce cuvinte crezi ca s-ar cauta in motoarele de cautare.
Te-ai gandit la „retete culinare”, „retete de mancaruri”, „retete de mancare”, „idei de retete”? Exact! Acestea ar fi cuvintele cheie pentru blogul tau de retete (atentie, cuvintele cheie pentru home page). Aici sunt doar cateva exemple, ele in realitate sunt mai multe.
In acest exemplu, cuvintele cheie mentionate anterior au un numar mare de cautari, insa problema este ca si concurenta este foarte acerba. Adica exista multe site-uri care au exact aceleasi cuvinte cheie ca si tine.
In acest caz, mai ales daca esti la inceput sau nu ai cum sa-ti aduci backlink-uri catre site-ul tau, trebuie sa te orientezi catre cuvinte cheie mai lungi (in engleza se numesc long keywords).
Continuand cu exemplu anterior, cateva exemple de cuvinte cheie lungi sunt: retete culinare usor de facut, retete de mancaruri fara carne, retete de mancaruri de post, idei de retete usor de gatit, etc. Ai prins idea?
In general, cu cat cuvintele cheie sunt mai lungi, cu atat au un numar mai mic de cautari, dar (foarte important) sunt mult mai usoare. Cand spun „usoare” ma refer ca poti ajunge mult mai usor pe prima pagina in Google, uneori chiar fara niciun backlink.
Din aceste motiv, analizarea cuvintelor cheie (keywords reserch) este unul din cele mai importante procese din SEO. Practic va face diferenta daca vei avea un site de succes (cu multi vizitatori) sau nu.
Gazduire WordPress Super Sonica cu SSD NVMe
Gazduire WordPress cu 15GB SSD spatiu de stocare
Planificatorul de cuvinte cheie Google
Dupa ce ti-ai cumparat o gazduire web WordPress si ti-ai creat design-ul site-ului, este timpul sa faci cautarea cuvintelor cheie.
Exista multe tool-uri online care te pot ajuta in acest sens, insa cele mai multe sunt cu abonament (trebuie sa platesti lunar), iar in multe cazuri nici nu sunt foarte eficiente pentru Romania.
Totusi, exista o solutie 100% gratuita, dar si foarte eficienta. Este vorba de planificatorul de cucinte cheie Google. Pe lamga faptul ca nu trebuie sa platesti nimic, ai marele avantaj ca-ti iei informatia direct de la sursa, deoarece Google este principalul motor de cautare din Romania (evident, nu doar din Romania).
Cum accesezi planificatorul de cuvinte cheie Google? Trebuie sa stii ca acest tool face parte din platforma Google Ads. Nu trebuie sa ai reclame active prin Google Ads ca sa-l folosesti, insa ai nevoie de un cont.
Contul se face gratuit, iar dupa ce te-ai logat in platforma de Google Ads, da click (din meniul de sus) pe butonul Tools and Settings.
Dupa ce ai dat click, ti se va deschide un meniu cu mai multe optiuni, iar de aici da click pe Keyword Planner.
Ti se va deschide o noua pagina, iar acolo da click pe Discover new keywords. Acum ti se va deschide o casuta in care poti sa introduci cateva cuvinte cheie sa selectezi limba si tara. In cazul nostru, dorim un site in romana pentru Romania. Dupa ce ai introdus cuvintele cheie, da click pe Get results.
Dupa ce ai dat click pe Get results ti se va deschide o noua pagina in care vai gasi o lista cu informatii despre cuvintele cheie pe care le-ai introdus, dar si alte cateva idei si exemple de alte cuvinte cheie relevante.
Ceea ce te intereseaza pe tine din acea lista sunt coloanele 1 si 2. Adica cuvintele cheie (inclusiv si cele recomandate pe care le gasesti dupa cuvintele cheie pe care le-ai introdus) si numarul mediu de cautari lunare.
Recomandarea noastra este sa alegi din aceasta lista cuvinte cheie formate din cel putin 4 cuvinte (de exemplu „idei de feluri de mancare”), deoarece iti va fi mult mai usor sa ajungi pe prima pagina in Google.
Intradevar, si acestea pot fi foarte competitive, insa in cele mai multe cazuri acestea te vor ajuta sa urci mai repede in motoarele de cautare, sa ai vizitatori tot mai multi, iar la final sa faci bani cu site-ul nou creat.
Nu incerca sa optimizezi o pagina pentru mai mult de 10 cuvinte cheie. Oricum, respectiva pagina va aparea in motoarele de cautare cu mult mai multe cuvinte cheie, asa numitele broad keywords (cuvinte cheie asemanatoare).
Gazduire SUPER Rapida si Fiabila